شنبه 6 مرداد 1403
گزارش افتتاحیه بیستمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان بازگشت

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جشنواره

بیستمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان آغاز شد

امیدواریم دولت تدبیر و امید گام های بلندی را در حمایت از هنرمندان بردارد

 

بیستمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان با تجدید میثاق هنرمندان با شهدا و با پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز شنبه دوم شهریورماه در شهرستان علی آباد کتول استان گلستان آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز هنرهای تجسمی، هنرمندان شرکت کننده و مسوولان، مدیر کل هنرهای تجسمی و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در بیستمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان صبح شنبه دوم شهریورماه با حضور در گلزار شهدای گمنام شهرستان علی آباد کتول با آرمان های شهدا تجدید میثاق کردند. کی پور؛ فرماندار شهرستان علی آباد کتول در این مراسم اظهار امیدواری کرد برگزاری جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان در این شهرستان به توسعه و ارتقای هنری این شهر کمک کند.

در ادامه افتتاحیه بیستمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان با حضور مسوولان استان، هنرمندان و داوران جشنواره در سالن علامه محمد تقی جعفری دانشگاه آزاد اسلامی علی آباد کتول برگزار شد.

اصغر امیرنیا؛ مدیر کل هنرهای تجسمی در این مراسم پیام علی جنتی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را به جشنواره قرائت کرد.

نوروزی؛ نماینده علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اظهار خرسندی و قدردانی از وزات فرهنگ وارشاد اسلامی از برگزاری جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان در این شهرستان گفت: امیدواریم دولت تدبیر و امید گام های بلندی را در حمایت از اهل فرهنگ و هنر بردارد و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بتواند برنامه های جامع خود را در عرصه فرهنگ و هنر اجرا کند و هنرمندان و آثارشان بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرند.

نوروزی در ادامه افزود: هنرمندان گنجینه های طلایی و ارزشمندی هستند که باید برای استفاده از ظرفیت و توان آنها استفاده کرد.

نماینده علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم برگزاری جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان سبب شود تا بضاعت و ظرفیت های استان گلستان و این شهرستان در قالب هنر بیان شود و هنرمندان جوان می توانند با زبان هنر مسوولان را نسبت به ظرفیت ها و نیازها آگاه کنند.

جمشیدی؛ معاون سیاسی امنیتی استانداری گلستان نیز در این مراسم گفت: آشنایی با هنرهای تجسمی درک درستی از جهان بصری و جهان بشری به دست می دهد و جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان می تواند در این زمینه موثر باشد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری گلستان با اشاره به ضرورت توجه هنرمندان به اخلاق و انسانیت گفت: اخلاق و انسایت نیاز امروز جامعه بشری است و ضرورت دارد که هنرمندان نسبت به رخدادها و وقایع جهان پیرامون خود دغدغه داشته باشند و اخلاق و انسانیت را در هنر مورد توجه قرار دهند. جهان امروز که بی عدالتی و خشونت در نقاط مختلف آن دیده می شود نیازمند ارزش های انسانی و اخلاقی و اسلامی است و عرصه پاک هنر بستر مناسبی است تا هنرمندان به اخلاق و انسانیت بپردازند.

لادن مقدم؛ رییس دانشگاه آزاد اسلامی علی آباد کتول نیز در این مراسم با اشاموزش و توسعه هنر ره به توجه این دانشگاه به سخنانی را بیان کرد.

اجرای موسیقی سریال پایتخت توسط گروه موسیقی کتولی، ارائه گزارش دبیرخانه جشنواره توسط حسین ضمیری؛ مسوول دبیرخانه جشنواره و پخش کلیپ جشنواره از برنامه های دیگر افتتاحیه بیستمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان بود.

بیستمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان با حضور بیش از 200 هنرمند جوان در رشته های نقاشی، طراحی، خوشنویسی، نگارگری، عکاسی، کاریکاتور، پوستر، حجم و تصویرسازی برگزار می شود و هنرمندان جوان در کارگاههای هریک از رشته ها با یکدیگر رقابت می کنند.

این جشنواره تا پنجم شهریورماه جاری در شهرستان علی آباد کتول ادامه دارد.

روابط عمومی مرکز هنرهای تجسمی

تاريخ خبر:  1392/06/02