پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
همزمان با جشنواره تجسمی جوانان، نگارخانه ارغوان در گرگان افتتاح شد بازگشت

همزمان با جشنواره تجسمی جوانان

نگارخانه ارغوان در گرگان افتتاح شد

نگارخانه ارغوان همزمان با برگزاری بیستمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان در شهر گرگان افتتاح شد.

    به گزارش روابط عمومی مرکز هنرهای تجسمی، همزمان با برگزاری بیستمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان در شهرستان علی آباد کتول استان گلستان، نگارخانه ارغوان با حضور مدیر کل هنرهای تجسمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان وداوران بیستمین جشنواره تجسمی جوانان از جمله رضوان صادق زاده، احمد وکیلی، بهمن عبدی، محمد حسین عطارچیان، احمد محمدپور، علی تن و ... در شهر گرگان آغاز به کار کرد.

اصغر امیرنیا؛ مدیر کل هنرهای تجسمی در آیین گشایش این نگارخانه گفت: نگارخانه ها مهمترین مراکز برای نمایش و فروش آثار هنری هستند که در معرفی هنرمندان و آثار هنری نقش موثری دارند. خوشبختانه روند رشد و توسعه نگارخانه ها در استان ها نیز آغاز شده و امیدواریم در استان ها و شهرستان های کشور نگارخانه های فعال و تاثیرگذاری را شاهد باشیم.

امیرنیا با اشاره ظرفیت های هنری استان گلستان گفت: استان گلستان و شهر گرگان ظرفیت های هنری فراوانی دارد و به مراکزی مانند نگارخانه نیاز دارد تا بتواند ظرفیت های هنری و هنرمندان را معرفی کند. امیدواریم نگارخانه ارغوان با نگاه کارشناسی و تخصصی نقش تاثیرگذاری در معرفی هنرمندان و آثارهنرهای تجسمی استان گلستان داشته باشد.

نگارخانه ارغوان گلستان از سوی بخش خصوصی در فضایی با حدود 300 متر مربع فعالیت خود را آغاز کرده است. 

تاريخ خبر:  1392/06/02